Terraria Wiki
Terraria Wiki
PurpurtanbarrenCrimtane Bar
  • Purpurtanbarren (Inventargrafik)Purpurtanbarren (alte Inventargrafik)
  • Purpurtanbarren (platziert)
Auto-Benutzen
Stack digit 9.pngStack digit 9.pngStack digit 9.png
Eigenschaften
Typ
PlatzierbarJa (1 breit × 1 hoch)
Ben.geschw.15 (Sehr schnell)
SeltenheitSeltenheitsstufe: 1
Verkaufen3900*39
Erforschen25 erforderlich

Der Purpurtanbarren (engl. Crimtane Bar) ist ein Barren, der am Schmelzofen aus Purpurtanerz hergestellt wird. Purpurtanbarren werden zur Herstellung von Purpurtan-Ausrüstung verwendet und sind das Purpur-Gegenstück zu den Dämonitbarren des Verderbens.

Um alle Gegenstände der Purpurtan-Ausrüstung herzustellen, werden Desktop-, Konsolen- und Mobilversion 140 / Old-gen-Konsolenversion3DS-Version 128 Purpurtanbarren benötigt.

Herstellung[]

Rezept[]

Verwendet für[]

Tipps[]

  • Konsolenversion Selling the bar rather than the ores yields an extra 13 Silbermünze per bar. Old-gen-Konsolenversion3DS-Version Selling the bar rather than the ore yields an extra Silbermünze per bar.
  • KonsolenversionOld-gen-Konsolenversion3DS-Version The bars also sell for significantly more than anything that can be made from them. Once a complete set of Crimson equipment has been made, it is more profitable to sell raw bars and tissue samples.
  • Desktop- und Mobilversion In 1.4, the value of Crimtane Bars was decreased and the value of Crimtane Ores was increased, such that three ores sell for exactly as much as one bar. Hence, it is more efficient to just sell extraneous ores.

Trivia[]

Siehe auch[]

Geschichte[]

  • Desktop 1.3.0.1:
    • Grafik aktualisiert.
    • Crafting recipe changed from 4 Purpurtanerz to 3 Purpurtanerz.
  • Desktop 1.2.3: Fixed bug where Crimtane’s name wouldn't be displayed on mousing over the placed bars on the map.
  • Desktop 1.2: Eingeführt.
  • Konsole 1.02: Eingeführt.
  • Switch 1.0.711.6: Eingeführt.
  • Mobil 1.2.6508: Eingeführt.
  • 3DS-Veröffentlichung: Eingeführt.