Broń

Z Terraria Wiki
Skocz do: nawigacja, szukaj
Listę wszystkich posortowanych broni w grze, znajdziesz pod hasłem Lista broni. Aby zapoznać się z pomysłami na konfigurację klasy postaci, zobacz Poradnik:Wybór klasy postaci.

Broń to podstawowe przedmioty używane do walki z przeciwnikami, bossami, zwierzętami, a nawet innymi graczami podczas gry PvP. Niektóre bronie można stworzyć przy Stół warsztatowy lub kowadła w Pre-Hardmode/Hardmode, inne można znaleźć tylko w skrzyniach, lub mogą wypaść z pokonanych wrogów lub mogą być kupione od NPC. Terraria ma szeroki wybór broni i klas broni, z których każda jest dostosowana do określonego stylu gry lub określonych zadań.

Większość narzędzi może być również używana jako broń, mimo że nie są do tego głównie przeznaczone. W szerszym sensie pułapki, samo broniący się NPC Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych, a nawet sama lawa mogą być użyte jako broń.

Broń biała[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Broń biała

Miecze[edytuj | edytuj kod]

Miecze to bronie do walki wręcz, które można podzielić na 2 podstawowe kategorie: krótkie i pałasze. Krótkie miecze mają bardzo ograniczony zasięg i atakują poziomym ruchem pchającym zamiast łukiem. W wersjach na Desktop version Desktop i Mobile version Mobile zachowują się bardziej podobnie do włóczni, będąc w stanie dźgać w większej liczbie kierunków. Pałasze są machane nad głową, co ułatwia pokonywanie latających i skaczących przeciwników.

  1. Miecz świetniejszy można stworzyć tylko w Hardmode w wersjach na Desktop version Desktop version, Console version Console version, Old-gen console version Old-gen console version, i Mobile version Mobile version, ale można go stworzyć w pre-Hardmode w wersji na 3DS version 3DS version.

Jojo[edytuj | edytuj kod]

JojoEdycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych to podobne do cepów bronie do walki wręcz, które po rzuceniu podążają za kursorem gracza.

Włócznie[edytuj | edytuj kod]

Włócznie to broń do walki wręcz, która ma większy zasięg niż większość mieczy, ale atakuje ruchem dźgającym. Włócznie mogą również uderzać w cele więcej niż raz, co czyni je szczególnie przydatnymi do radzenia sobie z większymi przeciwnikami.

Bumerangi[edytuj | edytuj kod]

Bumerangi to bronie do walki wręcz, które po rzuceniu wracają do gracza. Wraz z jojo zapewniają najwcześniejsze ataki dystansowe, które korzystają z premii do walki wręcz.

Cepy[edytuj | edytuj kod]

Cepy to broń do walki wręcz, która składa się z przedmiotu połączonego z graczem łańcuchem, który można rzucać lub wystrzeliwać. Rzucane cepy mogą być zawieszone wokół gracza na nieokreślony czas, natomiast wystrzeliwane cepy natychmiast wracają do gracza.

Pozostała broń[edytuj | edytuj kod]

Są to bronie do walki wręcz, które posiadają unikalne rodzaje ataku. Niektórzy również wystrzeliwują pociski.

Broń dystansowa[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Broń dystansowa

Broń miotana (Wersja na PCWersja na konsolach starej generacjiWersja na urządzeniach mobilnychWersja na 3DS)[edytuj | edytuj kod]

Granaty[edytuj | edytuj kod]

Łuki[edytuj | edytuj kod]

Łuki to broń dystansowa, która strzela strzałami jako amunicją. Chociaż kilka łuków nie powoduje odrzucenia, większość strzał tak.

Kusze powtarzalne[edytuj | edytuj kod]

Kusze powtarzalne to broń dystansowa, która strzela strzałami jako amunicją, podobnie jak łuki. Wszystkie kusze powtarzalne są dostępne wyłącznie w Hardmode.

Pistolety[edytuj | edytuj kod]

Pistolety to rodzaj broni dystansowej, która zużywa kule jako amunicji.

Wyrzutnie[edytuj | edytuj kod]

Wyrzutnie to broń dystansowa dostępna tylko w Hardmode, która strzela rakietami i podobną amunicją wybuchową.

Pozostała broń[edytuj | edytuj kod]

Uwaga: Pistolet na konfetti, Pistolet szlamowy i Pistolet na wodę to nowatorskie bronie, które nie powodują obrażeń ani odrzucenia. Pistolet na konfetti jest przedmiotem jednorazowego użytku i można go użyć tylko raz. Pistolet szlamowy oraz Pistolet na wodę powodują czysto estetyczne osłabienia oraz nie można ich umieścić w stojaku na broń.

Broń magiczna[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Broń magiczna

Kostury[edytuj | edytuj kod]

Kostury to magiczna broń używana głównie do zadawania obrażeń za pomocą ataku magicznym pociskiem.

Pistolety magiczne[edytuj | edytuj kod]

Księgi zaklęć[edytuj | edytuj kod]

Pozostała broń[edytuj | edytuj kod]

Kostury przywoływaczy[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Kostury przywoływaczy

Kostury przywołujące sługi[edytuj | edytuj kod]

Te bronie przywołują sługi do ataku na przeciwników.

Kostury przywołujące wartowników[edytuj | edytuj kod]

Te bronie przywołują wartowników do ataku na przeciwników, chociaż nie poruszają się jak sługi.

Bicze[edytuj | edytuj kod]

Broń miotana (Wersja na konsolach)[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Broń miotana

Granaty[edytuj | edytuj kod]

Pozostała broń[edytuj | edytuj kod]

Broń stacjonarna[edytuj | edytuj kod]

Broń stacjonarna w Pre-Hardmode
Broń stacjonarna w Hardmode

Materiały wybuchowe[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Explosives

Pozostała broń[edytuj | edytuj kod]

Niewdrożona broń[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Przedmioty niedostępne
Desktop versionConsole versionMobile version Zawartość na wyłączność - PC/Konsole/Urządzenia mobilne: Ta informacja zawarta w poniższej sekcji dotyczy wyłącznie wersji Terrarii na Desktop, Console, i Mobile.

Usunięta broń[edytuj | edytuj kod]

Główny artykuł: Przedmioty niedostępne
Kliknij, aby zobaczyć usuniętą/zastąpioną zawartość Ta sekcja opisuje starą zawartość gry, która została usunięta lub zastąpiona. Informacje tutaj nie dotyczą bieżącej wersji Terraria.
Desktop version Zawartość na wyłączność - PC: Ta informacja zawarta w poniższej sekcji dotyczy wyłącznie wersji Terrarii na Desktop.

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • W sumie istnieje 138 unikalnych broni (i niszczących narzędzi).
  • Jeśli przeciwnik jest pod wpływem przeszywającego ataku (w tym eksplozji), spowoduje to krótkotrwałą niewrażliwość na atakowanie, sprawiając, że ciosy zadawane przez gracza w tym czasie nie zadają obrażeń.
  • W przeciwieństwie do większości gier, bez względu na to, jak daleko przeciwnik znajduje się od środka promienia wybuchu, zawsze otrzymują pełne obrażenia od ataku obszarowego.