FANDOM

Dirt Block - jeden z najbardziej powszechnych bloków w grze, pokrywający praktycznie całą powierzchnie świata. Jest prawie najbardziej widocznym i dostępnym blokiem dla nowych graczy, używających go do budowania prymitywnych schronów, w celu przetrwania pierwszej nocy. Dirt Blocki mogą zostać pokryte przez cztery rodzaje trawy (zwykłą, Corrupted, Crimson i Hallowed), która rozprzestrzenia się po pobliskich blokach już nią pokrytych. Można nim swobodnie poruszać za pomocą Dirt Rod.

Dirt Block
Dirt Block
Statystyki
Typ Blok – Materiał
Rzadkość Rarity color 0
Szybkość używania 14
ID: 2

Położenie

Wszystkie jaskinie powyżej wysokości 0 kratek są wykonane z dirtu. Gdy zaczyna się Underground jaskinie wykonane są już z około 50% dirtu. Małe części dirtu mogą zostać znalezione na poziomie Cavern, które w większości stworzone są z kamienia. Po zabiciu Wall of Flesha dirt tworzy się, gdy Corruption lub Crimson pokryją Mud Block.

Właściwości

Bloki dirtu są jednym z najbardziej delikatnych surowców w grze. Wystarczy jedno trafienie z większości kilofów, aby pomyślnie wykopać go, jedynie bloki z warstwą jakiejkolwiek trawy, będą potrzebowały jedno trafienie więcej. Bloki dirtu pod oceanem lub też otoczone ze wszystkich ośmiu stron są naturalną barierą dla The Corruption, The Crimson oraz Hallow, ponieważ biomy te nie mogą się rozprzestrzeniać na dircie bez trawy.

Wytwarzanie

Wynik Składniki Stacja craftingowa
Dirt Wall Dirt Wall (4) Dirt Block Dirt Block Work Bench Work Bench
Mud Block Mud Block Dirt Block Dirt Block Water Water

Historia

  • 1.2: Zwiększono limit stacka z 250 do 999. Może zostać wytworzony z powrotem z Dirt Wall.
  • 1.1: Może być teraz użyty do wytworzenia Mud Block, będąc niedaleko wody.
  • 1.0.4: Miesza się graficznie z błotem.
  • Pre-Release: Dodano.