Jojo

Z Terraria Wiki
Skocz do: nawigacja, szukaj
Desktop versionConsole versionMobile version Zawartość na wyłączność - PC/Konsole/Urządzenia mobilne: Ta informacja dotyczy wyłącznie wersji Terrarii na Desktop, Console, i Mobile.
Gracz używający drewnianego jojo.
Gracz prowadzi jojo przez labirynt.

Jojo to rodzaj broni do walki wręcz o mechanice zbliżonej do Cepów, którymi można rzucać i operować kursorem myszy przez gracza podczas używania. Po wypuszczeniu jojo pozostanie w powietrzu przez określony maksymalny czas lotu, który zmienia się w zależności od jojo. W przeciwieństwie do cepów, jojo są łatwiejsze do kontrolowania, ale przy uderzeniu odbijają się od przeciwników. Jojo można zdobyć na kilka różnych sposobów, w tym poprzez wytwarzanie, jako rzadkie łupy z potworów jak i towary możliwe do zakupienia od niektórych NPC. Obecnie istnieje 20 różnych typów jojo.

Wszystkie jojo zadają 25% mniejsze obrażenia, jeśli między jojo a użytkownikiem znajduje się przynajmniej jeden solidny blok. Sprawdzenie, czy nić nachodzi na jakiekolwiek bloki, jest dobrym sposobem na stwierdzenie, czy obrażenia jojo są zmniejszone. Pozostały czas lotu jojo zmniejsza się o 1/3 sekundy za każdym razem, gdy uderza w przeciwnika. Czas lotu jest zmniejszony o pełną sekundę zamiast tylko o jedną trzecią, jeśli obrażenia jojo zostały zmniejszone, ponieważ znajduje się poza linią wzroku.

Istnieje kilka akcesoriów, które mają wpływ na działanie jojo. Sznurek można wyposażyć w celu zwiększenia zasięgu, Przeciwwagę można wyposażyć, aby móc uzyskać drugą projekcję pocisku jojo zadające obrażenia przy trafieniu, a Rękawica do jojo pozwala na użycie dwóch jojo. Te trzy akcesoria można następnie złączyć w Torbę na jojo, która łączy w sobie wszystkie wymienione efekty.

Zasięg jojo zależy od szybkości ataku w zwarciu. Jednak jojo nie może mieć zmodyfikowanej prędkości, a zatem nie może otrzymać Legendarnego Modyfikatora. Modyfikator Boski zapewnia nieco lepszą kontrolę stłumionych przeciwników niż modyfikator Demoniczny, ale zwiększa on odrzut co może zmniejszyć liczbę trafień na sekundę. Oba modyfikatory można uznać za najlepsze. W przeciwieństwie do pozostałych jojo, Terrarian może otrzymać modyfikator Legendarny, aczkolwiek z nieco innymi statystykami.

Typy[edytuj | edytuj kod]

Nazwa Ilość obrażeń Czas użycia Zasięg
(bloków)
Czas działania
(sekundy)
Odrzut Cios krytyczny HM Rzadkość Źródło One Drop
One drop logo.png
Wartość sprzedaży Opis
Terrarian widziany w ekwipunku Terrarian
Wewnętrzne ID przedmiotu: 3389
190 25
(Wysoka szybkość)
25
6,5
(Mocny)
14% 10 11.11*1/9 (11.11%) drop chance from Moon Lord. 10 Emits damaging and auto-aiming projectiles

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Achievement Throwing Lines.png
Rzutnik • "Rzuć jojo."
Rzuć jojo po raz pierwszy. Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych
Achievement Sick Throw.png
Masz skilla • "Zdobądź Terrariana."
Zdobądź Terrariana. Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych

Wskazówki[edytuj | edytuj kod]

  • Atakując jojo w tłum potworów, wskazane jest umieszczenie jojo pośrodku tłumu, gdyż odbija się ono między przeciwnikami. Kiedy nieuchronnie się rozdzielają, kolejny atak od front spowoduje, że znów się zbiorą.
  • Atakowanie idącego przeciwnika od tyłu spowoduje, że odbije się on z powrotem w kierunku jojo, otrzymując stale obrażenia i będzie uderzany przez jojo przy powracaniu do gracza.
  • Jeśli gracz trzyma jojo podczas aktywacji Teleporter, jojo przez chwilę pozostanie na miejscu. Następnie powróci do gracza.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Jojo, które są oznaczone logo One Drop YoYos One drop logo.png w opisie przedmiotu, mają swoje odpowiedniki w rzeczywistości.
  • W prawdziwym życiu Redigit jest entuzjastą jojo i osobiście korzysta z jojo z One Drop.[1] Poza tym, że ich projekty zostały wprowadzone do Terrarii, One Drop wypuściło rzeczywiste odpowiedniki Krakena i Terrariana.[2]

Historia[edytuj | edytuj kod]

  • PC 1.3.0.4: Rzutek Reda i Jojo walkirii są teraz uzyskiwane z zestawów deweloperskich Reda i Lazura, a ich statystyki zostały zrównoważone.

Referencje[edytuj | edytuj kod]