Narzędzia

Z Terraria Wiki
Skocz do: nawigacja, szukaj

Narzędzia to połączenie przedmiotów używanych do wykonywania różnych zadań niezwiązanych z walką w Terraria, takich jak między innymi budowa i eksploracja. Do posługiwania się narzędziami zazwyczaj wykorzystuje się klawisz Użycie / Atak, gdy są trzymane jako aktywny przedmiot na pasku szybkiego dostępu; chociaż różnią się one od broni, których głównym zastosowaniem jest zadawanie obrażeń przeciwnikom. Narzędzia różnią się również od akscesorii, które zapewniają zdolności pasywne, podczas gdy narzędzia są używane proaktywnie.

Kilofy, topory i młoty to narzędzia niezbędne na wszystkich etapach rozgrywki do precyzyjnego demontażu bloków świata, takich jak umieszczone w bloki, ściany w tle, rośliny lub meble, które można je wszystkie zebrać do ekwipunku w celu ponownego ich rozmieszczenia w innych miejscach lub do innych celów, takich jak rzemiosło. Są również dwa razy słabsze niż bronie do walki wręcz i generalnie zadają znacznie mniej obrażeń niż w rzeczywistości bronie na tym samym poziomie.

Inne ważne narzędzia to: Magiczne lusterko, dzięki któremu gracza może teleportować się do punktu odrodzenia; haki, które ułatwiają poruszanie się nad i pod ziemią; wiadra, za pomocą których można transportować ciecze; siatka na robaki, używana do łapania zwierzątek; oraz klucze, używane do konstruowania mechanizmów. Wiele z tych narzędzi jest ogólnie używanych na wszystkich etapach gry.

Narzędzia wielofunkcyjne[edytuj | edytuj kod]

Niektóre narzędzia mają połączone funkcje:

Kilofy i wiertła[edytuj | edytuj kod]

Kilofy i wiertła służą do pozyskiwania umieszczonych bloków lub mebli. W przypadku bloków jest to często określane jako "wydobycie" lub "kopanie". Ich poziom określa, jakie typy bloków mogą wydobywać, a także liczbę trafień potrzebnych do zniszczenia każdego typu bloku. Wiertła działają identycznie jak kilofy, ale z alternatywną animacją i efektem dźwiękowym. Wszystkie narzędzia widniejące u dołu po prawej stronie poczynając od Kobaltowego kilofa (włącznie z nim) są dostępne w trybie Hardmode (3DS version3DS z jednym wyjątkiem; Świdrolof można uzyskać przed trybem Hardmode). Gracz rozpoczynający przygodę w trybie klasycznym otrzymuje na start Miedziany kilof, oraz Iron Pickaxe w trybie PodróżyEdycje na PC i urządzeniach mobilnych.

Topory i piły łańcuchowe[edytuj | edytuj kod]

Topory i piły łańcuchowe są używane do zbierania bloków tła typu roślinnego, takich jak drzewa, kaktusy i ogromne, lśniące grzyby (Drewno jest niszczone za pomocą kilofa/wiertła). Piły łańcuchowe działają identycznie jak topory, ale z alternatywną animacją i efektem dźwiękowym. Młotopory funkcjonują zarówno jako topory, jak i młoty. Gracz rozpoczynający przygodę w trybie klasycznym otrzymuje na start Miedziany topór, oraz Żelazny topór w trybie PodróżyEdycje na PC i urządzeniach mobilnych.

Młoty[edytuj | edytuj kod]

Młoty są używane do niszczenia ścian, zarówno tych które można ponownie postawić, jak i tych których nie można zebrać do ponownego użytku. Młoty są również używane do nadawania blokom różnych kształtów np.: tworzenia zboczy i pół-bloków oraz do kształtowania platform. Są również używane do niszczenia Kul cienia oraz Szkarłatnych serc. Pwn-młot, Grzybomłot i Topór są dodatkowo używane w Hardmode do zniszczenia ołtarzy, co skutkuje pojawiania się nowych złóż rud dostępnych tylko w Hardmode. Postacie w trybie PodróżyEdycje na PC i urządzeniach mobilnych rozpoczynają grę z Żelaznym młotem.

Okablowanie[edytuj | edytuj kod]

Te przedmioty pomagają graczowi w umieszczaniu i usuwaniu przewodów, a także w manipulowaniu Siłownikami.

Malowanie[edytuj | edytuj kod]

Te przedmioty pozwalają graczom umieszczać lub usuwać farbę.

Haki[edytuj | edytuj kod]

Haki służą przy pokonywaniu wysokich przeszkód, do zaczepiania i podciągania się na odległe powierzchnie.

Wędki[edytuj | edytuj kod]

Wędki są używane do łowienia ryb.

Różne[edytuj | edytuj kod]

Przedmioty do przemieszczania się[edytuj | edytuj kod]

Różdżki umieszczjące bloki[edytuj | edytuj kod]

Inne[edytuj | edytuj kod]

Niedostępne[edytuj | edytuj kod]

Desktop versionConsole versionMobile version Zawartość na wyłączność - PC/Konsole/Urządzenia mobilne: Ta informacja zawarta w poniższej sekcji dotyczy wyłącznie wersji Terrarii na Desktop, Console, i Mobile.
First Fractal.png
First Fractal.png
Przedmiot/y lub efekty opisane w tej sekcji istnieją jako funkcjonalne przedmioty w grze, ale nie można ich zdobyć podczas normalnej gry.

The following item(s) below are unobtainable without hacks or cheats of some kind.

  • [[File:Brak wyników<|link=Brak wyników|Brak wyników]][[File:em>.png|link=Brak wyników|Brak wyników]][[Brak wyników]]