Wydarzenia

Z Terraria Wiki
Przykład wydarzenia. W tym przypadku jest to Mroźny Legion.
Paska postępu; po lewej stronie jest dom, a po prawej granica, na małym świecie.
Zobacz również: wydarzenia sezonowe, Poradnik:Obrona w czasie wydarzeń

Wydarzenia (niektóre znane również jako Inwazje) to tymczasowe zdarzenia, w których pojawiają się odmiany specjalnych przeciwników, najczęściej z wyższą częstotliwością odradzania, nawet w pobliżu NPC, którzy atakują graczy. Niektóre wydarzenia mogą występować losowo podczas rozgrywki, inne mogą być wywoływane przez określone przedmioty przywołujące lub specjalne okoliczności. Wydarzenia przywołują własnych unikalnych przeciwników, których nie spotkamy podczas zwykłej rozgrywki, a którzy z kolei mogą upuszczać unikalne przedmioty, jakie można zdobyć tylko w trakcie danego wydarzenia. Niektóre wydarzenia zapewniają również unikalne efekty wizualne i wyjątkową atmosferę, na przykład zmieniony Księżyc i zauważalne shadery zastosowane na ekranie. Wydarzeniom towarzyszy również specjalna dla nich muzyka, uzupełniająca ich motyw. W zależności od konkretnego wydarzenia mogą trwać do określonego limitu czasowego lub do pokonania określonej liczby przeciwników.

W Desktop version Desktop version, Console version Console version, i Mobile version Mobile version w prawym dolnym rogu ekranu można zobaczyć pasek postępu, który wskazuje, jak daleko gracze zaszli w wydarzeniu i jak daleko są od jego ukończenia. Pojawia się tylko podczas wydarzeń w stylu inwazji (Armia Goblinów, Deszcz SzlamuEdycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych (tylko jeśli pokonasz 75/150 Szlamów), Armia StarszegoEdycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych, Mroźny Legion, Inwazja Piratów, Dyniowy Księżyc, Mroźny Księżyc i Marsjańskie SzaleństwoEdycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych) oraz nie pojawią się podczas wydarzeń, które są ograniczone czasowo (Krwawy Księżyc, Deszcz, Deszcz SzlamuEdycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych (tylko jeśli zabito mniej niż 75/150 Szlamów), Burza piaskowaEdycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych i Zaćmienie Słońca).

Zauważ, że niektóre inwazje (Armia Goblinów, Mroźny Legion, Inwazja Piratów i Marsjańskie SzaleństwoEdycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych) mają wymagania dotyczące lokalizacji. Gracz nie może znajdować się głębiej niż 67,5 bloków pod powierzchnią, a gracz musi znajdować się w obrębie 187,5 bloków w poziomie od miejsca inwazji. Jeśli inwazja dotarła do środka świata, test poziomy może być również spełniony, jeśli gracz znajduje się w odległości 187,5 bloków poziomo od dowolnego miejskiego NPC, pomimo zmniejszonej częstotliwości pojawiania się. Pionowa pozycja miejskich NPC nie jest sprawdzana, więc mogą być umieszczani daleko nad lub pod twoją areną.

Obecnie jest Edycje na PC i urządzeniach mobilnych 19 / Wersja na konsolach 14 / Wersja na konsolach starej generacjiWersja na 3DS 8 różnych wydarzeń i inwazji.

PrzyjęcieEdycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych, stworzona dla uczczenia piątych urodzin Terrarii, oraz Lantern NightEdycje na PC i urządzeniach mobilnych to jedyne wydarzenia, które nie generują niepowtarzalnych przeciwników ani nie odtwarzają specjalnej muzyki.

Spokojne[edytuj | edytuj kod]

Przyjęcie[edytuj | edytuj kod]

Przyjęcie Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych
BiomeBannerParty.png

Inicjowane losowo przez jednego lub dwóch NPC w ciągu dnia lub przez aktywację przedmiotu Serce imprezySerce imprezyEdycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych.

Podczas Przyjęcia większość NPC, a nawet niektórzy przeciwnicy, można zobaczyć noszących Imprezową czapkę, wyświetlane zostaje unikalne okno dialogowe, gdy się z nimi rozmawia, a niektórzy będą sprzedawać unikalne przedmioty.

Podczas imprezy w tle po niebie unoszą się balony w różnych kolorach.

Wydarzenie zawsze kończy się o zmierzchu.

Noc latatni[edytuj | edytuj kod]

Noc latatni
BiomeBannerLanternNight.png

Występuje w nocy po pokonaniu bossa lub inwazji lub losowo w nocy po pokonaniu Księżycowego Władca.

Noc latarni jest wydarzeniem, które ma miejsce z okazji zwycięstwa gracza nad bossem lub inwazją. Imprezowiczka sprzedaje wówczas Puszczane latarnie, a gracz będzie miał stały wzrost o +0,3 do swojej statystyki Szczęścia.

Podczas takiej nocy można zobaczyć wiele latarni wznoszących się do nieba w tle.

Pogodowe[edytuj | edytuj kod]

Deszcz[edytuj | edytuj kod]

Deszcz
BiomeBannerRain.png

Występuje losowo.

Deszcz może wystąpić w każdym biomie na powierzchni, zmieniając motyw muzyczny i tło, a także ściemniając oświetlenie. Złote rybki zaczynają chodzić po lądzie, a większość NPC będzie miała dostępne unikalne dialogi. Po zakończeniu deszczu efekty zanikają, a biom wraca do normy. Deszcz w Tundrze zamieniany jest w zamieć.

Deszcz trwa zawsze przez 24 godziny w grze.

Oprócz zwykłych przeciwników, na powierzchni pojawią się następujący przeciwnicy:

Roślina ZmokłoliśćZmokłoliść, znajdowana na Pustyni, zakwita podczas deszczu. Ponadto NPC pozostaną w swoich Domach niezależnie od dnia/nocy, a wszyscy gracze otrzymają +20% premii do ich poziomu wędkarstwa.

Burza piaskowa[edytuj | edytuj kod]

Burza piaskowa Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych
BiomeBannerSandstorm.png

Występuje losowo.

Burza piaskowa wpływa tylko na graczy znajdujących się na Pustyni. Podczas Burzy piaskowej widoczność jest nieco zmniejszona, na graczy zostaje nałożone osłabienie Potężny wiatr, pchający wszystkie dotknięte nim stworzenia w kierunku wiatru, jak również pojawią się cząsteczki na zakurzonym żółtym tle. Burze piaskowe mogą również wystąpić na Bajkowych, Zepsutych i Szkarłatnych pustyniach.

Oprócz zwykłych przeciwników, na Pustyni pojawią się następujący przeciwnicy:

Wietrzny dzień[edytuj | edytuj kod]

Wietrzny dzień Edycje na PC i urządzeniach mobilnych
BiomeBannerWindyDay.png

Występuje losowo.

Wietrzny dzień skutkuje zwiększonym zachmurzeniem i silniejszymi efektami wiatru. Jeśli wietrzny dzień ma miejsce w tym samym czasie co deszcz, rezultatem jest burza z piorunami.

Oprócz zwykłych przeciwników, w zwykłym Lesie pojawią się następujący przeciwnicy:

Burza z piorunami[edytuj | edytuj kod]

Burza z piorunami
BiomeBannerThunderstorm.png

Występuje losowo.

Burza z piorunami to rzadkie zdarzenie pogodowe, w którym łączą się zdarzenia Deszczu i Wietrznego dnia. Podczas burzy na ekranie od czasu do czasu migają błyskawice, a oświetlenie przygasa nawet bardziej niż w przypadku samego deszczu. Wiatr wieje też znacznie gwałtowniej niż normalnie. Wszystkie efekty zdarzenia Deszcz występują również podczas burzy z piorunami.

Deszcz meteorytów[edytuj | edytuj kod]

Deszcz meteorytów Edycje na PC i urządzeniach mobilnych
BiomeBannerMeteorShower.png

Występuje losowo w nocy.

Deszcz meteorytów to zdarzenie, podczas którego spadające gwiazdy pojawiają się na całym niebie w tle. Deszcz meteorów znacznie zwiększa częstotliwość pojawiania się Gwiazdy z nieba oraz powoduje, że zaczynają pojawiać się Zaczarowany, nocny pełzakZaczarowane, nocne pełzakiEdycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych, co skutkuje łatwo dostępną przynętą.

Pre-Hardmode[edytuj | edytuj kod]

Krwawy Księżyc[edytuj | edytuj kod]

Krwawy Księżyc
BiomeBannerBloodMoon.png

The Blood Moon is rising...

Szansa na wystąpienie tego wydarzenia wynosi 1/9 każdej nocy, gdy gracz ma ponad 120 zdrowia, lub gdy zostanie przywołany za pomocą Krwawa łzaKrwawej łzyEdycje na PC i urządzeniach mobilnych.

Krwawy Księżyc to wydarzenie, które trwa całą noc. Podczas tego wydarzenia zwiększa się częstotliwość pojawiania się potworów i ich maksymalna liczba na ekranie w dowolnym momencie. Przeciwnicy zaczną pojawiać się również w pobliżu NPC, oraz większość z nich będzie w stanie otwierać drzwi kilkoma trafieniami, podczas gdy normalnie nie mogą. Wydarzenie można pominąć za pomocą Zaczarowanego zegara słonecznego.

Podczas wydarzenia zwiększa się poziom wędkarstwa, a podczas łowienia może pojawić się kilku nowych niebezpiecznych przeciwników.

ChwastozgonChwastozgon kwitnie podczas Krwawego Księżyca.

Niektóre zwykłe zwierzęta zmieniają się w Zepsute/Szkarłatne, podczas wschodu Krwawego Księżyca.

Cała woda na świecie (poza Oceanem, Kulistymi akwariami oraz Fontannami), w tym deszcz, uzyskują krwistoczerwony kolor, podobny do naturalnego koloru wody Szkarłatu.

Armia Goblinów[edytuj | edytuj kod]

Armia Goblinów
BiomeBannerGoblinArmy.png

Goblin Army Icon.png A goblin army has arrived!

Szansa na wystąpienie tego wydarzenia wynosi 1/3 każdego świtu, jeśli przynajmniej jedna/o Kula cieniaKula cienia/Szkarłatne serceSzkarłatne serce została/o zniszczona/e, a gracz posiada ponad 200 zdrowia. Można je także przywołać przy pomocy Gobliński proporzec bitewnyGoblińskiego proporzca bitewnego.

Armia Goblinów to wydarzenie, w którym unikalni Goblińscy przeciwnicy pojawiają się falami. Kiedy zbliża się Armia Goblinów, pojawi się jeden z dwóch następujących komunikat zdarzeniowy: "A goblin army is approaching from the west!" / "A goblin army is approaching from the east!"

Podczas wydarzenia pojawi się pięć (Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych sześć podczas Hardmode) różnych rodzajów goblinów:

Chociaż nie pojawiają się w Armii Goblinów, Goblińskiego zwiadowce rzadko można spotkać na zewnętrznych częściach mapy. Upuszczają Obszarpane płótno, które jest używane do tworzenia Goblińskiego proporzca bitewnego, przedmiotu przywołującego to wydarzenie.

Wydarzenie kończy się po pokonaniu określonej liczby goblinów. Po zakończeniu tego wydarzenia, w Podziemiach można odnaleźć NPC Goblin MajsterkowiczGoblina majsterkowicza.

Deszcz Szlamu[edytuj | edytuj kod]

Deszcz Szlamu Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych
BiomeBannerSlimeRain.png

Slime is falling from the sky!

Występuje, gdy gracz ma ponad 140 zdrowia i 8 obrony, z wyjątkiem trybu EkspertaEdycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych, gdzie może wystąpić ze znacznie zmniejszoną szansą przed spełnieniem kryteriów.

Deszcz Szlamu to wydarzenie, w którym różne odmiany Szlamów stale spadają z nieba, aż do końca dnia lub nocy. Jeśli gracz zabije 150 Szlamów przed naturalnym zakończeniem wydarzenia, pojawi się Król Szlam, 75 Szlamów, jeśli Król Szlam został już wcześniej pokonany.

Pojawia się wiele rodzajów szlamów, w tym:

Po pokonaniu Król Szlam wydarzenie zostanie natychmiast przerwane.

Armia Starszego[edytuj | edytuj kod]

Armia Starszego Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych
BiomeBannerOldOne'sArmy.png

Old One's Army Icon.png The old one's army is approaching!

Przywoływane przez umieszczenie Kryształ eterniaKryształu eterniiEdycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych w Stojak na kryształ eterniaStojaku na kryształ eterniiEdycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych.

Armia Starszego to wyjątkowe wydarzenie łączące Dungeon Defenders 2, które można zainicjować po uratowaniu Szynkarza, którego można znaleźć na dowolnej warstwie po pokonaniu Pożeracza Światów/Mózg Cthulhu. Celem jest ochrona Kryształu Eternii przed falami potworów, które chcą go zniszczyć. Jeśli kryształ zostanie zniszczony przez potwory, wydarzenie dobiegnie końca. Jeśli kryształ nie ulegnie zniszczeniu, dopóki wszystkie fale nie zostaną pokonane, wydarzenie zakończy się z sukcesem.

Zarówno kryształ, jak i jego stojak są do kupienia u NPC Szynkarza za monety. Gracze otrzymują osłabienie Paraliż kreatywności na czas trwania wydarzenia, który uniemożliwia usunięcie lub umieszczenie bloków podczas całego wydarzenia w określonym zakresie.

Każda fala staje się coraz trudniejsza. Jeśli wydarzenie zostanie aktywowane przed pokonaniem jakiegokolwiek z mechanicznych bossów, zdarzenie składać się będzie z 5 fal. Jeśli zostanie uruchomione po pokonaniu co najmniej jednego mechanicznego bossa, zdarzenie będzie składało się z 7 fal. Gdy Golem zostanie pokonany, wydarzenie stanie się jeszcze trudniejsze, gdyż w ostatniej fali pojawi się boss Betsy. Podczas każdej inwazji pojawi się tylko jedna Betsy, a pokonanie jej zakończy wydarzenie. Wydarzenie zawiera również 2 mini-bossów, Ogra oraz Mrocznego Maga.

Podczas tego wydarzenia pojawiają się następujący przeciwnicy:

Bóg Pochodni[edytuj | edytuj kod]

Bóg Pochodni
BiomeBannerTorchGod.png

Inicjowane, gdy gracz zgromadzi około 100 pochodni w bliskiej odległości w dowolnym miejscu poniżej warstwy Powierzchni.

Bóg Pochodni to mini-zdarzenie, które ma miejsce, gdy gracz umieści 100 pochodni bliskiej odległości pod ziemią. Umieszczone pochodnie zaczynają strzelać w gracza małymi kulami ognia, gasząc się przy tym. Kule ognia zadają 40 / 80 / 120 obrażeń i poruszają się po liniach prostych przelatując przez bloki. Mogą również pojawiać się z pochodni znajdujących się poza ekranem.

Gdy wydarzenie jest aktywne, gracz otrzymuje osłabienie Awaria, co znacznie ogranicza jego widoczność w świetle.

Gdy wszystkie pochodnie zgasną, wydarzenie dobiega końca. Po krótkim czasie pochodnie zapalają się ponownie, a jeśli 100 lub więcej pochodni zostało aktywowanych, w pobliżu tych pochodni pojawia się Łaska boga pochodni. Gracz nie może ponownie przywołać wydarzenia, gdy posiada już w ekwipunku Łaskę boga pochodni, co sprawia że koniecznym jest stworzenie nowej postać, aby mógł raz jeszcze przywołać to wydarzenie. Gracz, który nie użył Łaski boga pochodni, może nieustannie przywoływać i przechodzić to wydarzenie aby otrzymywać więcej Łask boga pochodni, o ile nie ma jej w swoim ekwipunku.

Hardmode[edytuj | edytuj kod]

Mroźny Legion[edytuj | edytuj kod]

Mroźny Legion
BiomeBannerFrostLegion.png

Frost Legion Icon.png The Frost Legion has arrived!

Przywoływane za pomocą Śnieżna kulaŚnieżnej kuli.

Mroźny Legion to wydarzenie, które działa podobnie do Armii Goblinów, ale wymaga przedmiotu do rozpoczęcia wydarzenia, który jest dostępny tylko w Hardmode. Podczas Bożego Narodzenia przeciwnicy będą upuszczać prezenty. Jeśli świat jest w trybie Hardmode, to istnieje szansa 1 do 13, że z prezentów wypadnie Śnieżna kula, która jest używana do przywołania Mroźnego Legionu.

Podczas tego wydarzenia pojawiają się trzy różne rodzaje unikalnych bałwanów:

Wszystkie bałwany upuszczają bloki śniegu, technicznie dając graczowi możliwość uzyskania nieskończonej ilości śniegu.

Wydarzenie kończy się po pokonaniu określonej liczby bałwanów. Po przetrwaniu wydarzenia, w świecie gracza pojawi się Święty Mikołaj, który pozostanie w nim do końca Bożego Narodzenia.

Zaćmienie Słońca[edytuj | edytuj kod]

Zaćmienie Słońca
BiomeBannerSolarEclipse.png

A solar eclipse is happening!

Szansa na wystąpienie wynosi 1/20 każdego dnia o świcie, gdy tylko zostanie pokonany dowolny z mechanicznych bossów lub gdy zostanie przywołany za pomocą Słoneczna tabliczkaSłonecznej tabliczkiEdycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych.

Zaćmienie Słońca to wydarzenie Hardmode, w którym słońce wschodzi, zasłonięte przez księżyc, dramatycznie redukując naturalne światło do poziomu ciemniejszego niż noc. Podczas trwania tego wydarzenia zwykli przeciwnicy zostają zastąpieni specjalnymi potworami, które mogą pojawiać się w pobliżu NPC, znacznie częściej i w większej liczbie niż zwykle. Na Desktop version Desktop version, Console version Console version, i Mobile version Mobile version można go pominąć za pomocą Zaczarowanego zegara słonecznego.

Po pokonaniu wszystkich trzech mechanicznych bossów:

Po pokonaniu Plantery:

Zaćmienie Słońca zawsze kończy się o zmierzchu.

Inwazja Piratów[edytuj | edytuj kod]

Inwazja Piratów
BiomeBannerPirateInvasion.png

Pirate Invasion Icon.png The pirates have arrived!

Występuje losowo w ciągu dnia, jeśli gracz ma ponad 200 zdrowia, lub za pomocą Mapa piratówMapy piratów.

Inwazja Piratów to wydarzenie bardzo podobne do Armii Goblinów. Może pojawiać się losowo lub przywołać za pomocą Mapy piratów, którą można zdobyć zabijając dowolnego przeciwnika w biomie Oceanu podczas Hardmode.

Podczas tego wydarzenia pojawiaja się siedem Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych / sześć Wersja na konsolach starej generacjiWersja na 3DS różnych piratów:

Wydarzenie kończy się po pokonaniu określonej liczby piratów. Po tym wydarzeniu na świecie pojawia się NPC Pirat.

Dyniowy Księżyc[edytuj | edytuj kod]

Dyniowy Księżyc
BiomeBannerPumpkinMoon.png

Przywoływany w nocy za pomocą Medalion dyniowego księżycaMedalionu dyniowego księżyca.

Dyniowy Księżyc to wydarzenie o tematyce Halloweenowej, w którym, w przeciwieństwie do większości innych wydarzeń, Dyniowy Księżyc odbywa się w różnych falach. W sumie jest 15 fal, które narastają w miarę upływu nocy, a ich kulminacją jest "Fala końcowa", która trwa do końca nocy. Dyniowy Księżyc można pominąć za pomocą Zaczarowanego Zegara SłonecznegoEdycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych.

Dyniowy Księżyc ma siedmiu unikalnych wrogów, których poziom trudności rośnie:

Chociaż nie ma żadnych nagród za przetrwanie wydarzenia, poza Osiągnięciem, potwory mogą upuszczać unikalne przedmioty, w tym Straszne drewno i wyposażenie takie jak Straszny hak oraz Kostur kruka.

Mroźny Księżyc[edytuj | edytuj kod]

Mroźny Księżyc
BiomeBannerFrostMoon.png

Przywoływany w nocy za pomocą Brzydki prezentBrzydkiego prezentu.

Mroźny Księżyc to wydarzenie o tematyce Bożego Narodzenia, wykorzystujące ten sam system fal co Dyniowy Księżyc. Mroźny Księżyc ma również dodatkowych pięć "bonusowych fal" po "Fali końcowej", zwiększając maksymalną falę do 20. Przeciwnicy zachowują się podobnie do swoich odpowiedników z Dyniowego Księżyca, ale są trudniejsi, przez co to wydarzenie jest najtrudniejsze w wersjach na Old-gen console version Old-gen console version i 3DS version 3DS version. Mroźny Księżyc można pominąć za pomocą Zaczarowanego Zegara SłonecznegoEdycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych.

Mroźny Księżyc ma 11 unikalnych przeciwników:

Chociaż nie ma żadnych nagród za przetrwanie wydarzenia, poza Osiągnięciem, potwory mogą upuszczać unikalne przedmioty.

Marsjańskie Szaleństwo[edytuj | edytuj kod]

Marsjańskie Szaleństwo Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych
BiomeBannerMartianMadness.png

Martian Madness Icon.png Martians are invading!

Przywoływane przez pozwolenie Marsjańska sondaMarsjańskiej sondzie uciec z pola widzenia po wykryciu gracza.

Marsjańskie Szaleństwo jest post-Golemowym wydarzeniem z motywem inwazji obcych. Jest wyjątkowy od innych, ponieważ aby go rozpocząć, trzeba napotkać Marsjańską sondę losowo w zewnętrznych częściach świata w warstwie kosmosu na powierzchni, a następnie wejść w kontakt z jej skanerem. Gdy sonda wykryje gracza, musi opuścić ekran nie zostając zniszczona.

Po uruchomieniu, statki obcych zaczynają latać w tle.

W wydarzeniu Marsjańskiego Szaleństwa występuje 11 unikalnych potworów:

Wydarzenie kończy się po pokonaniu określonej liczby Marsjan.

Księżycowe Wydarzenia[edytuj | edytuj kod]

Księżycowe Wydarzenia Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych
BiomeBannerLunarEvent.png

Celestial creatures are invading!

Przywoływane po pokonaniu Obłąkanego Kultysty.

Księżycowe Wydarzenia są unikalnym typem wydarzenia, które powodują powstanie czterech różnych filarów, Niebiańskich filarów, rozmieszczonych równomiernie na całym świecie. W pobliżu kolumny pojawiają się przeciwnicy o odpowiedniej tematyce. Istnieją cztery różne filary: Filar słońca, Filar wiru, Filar mgławicy oraz Filar pyłu gwiezdnego. Początkowo wszystkie filary są otoczone barierą ochronną. Aby zniszczyć i ostatecznie pokonać filar, należy pokonać określoną liczbę potworów powiązanych z danym filarem.

W tym wydarzeniu jest wielu unikalnych przeciwników:

Po pokonaniu wszystkich czterech filarów do świata zostanie przywołany Księżycowy Władca. Wydarzenie kończy się, gdy Księżycowy Władca zostanie pokonany lub gracz zginie podczas bitwy z nim.

Osiągnięcia[edytuj | edytuj kod]

Achievement Sticky Situation.png
Ślisko tu • "Przetrwaj deszcz szlam, podczas którego szlamy leją jak z cebra."
Przetrwaj deszcz szlamu. Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych
Achievement Bloodbath.png
Krwawa łaźnia • "Przetrwaj krwawy księżyc – noc, kiedy rzeki spływają krwią, a potworów jest w bród."
Przetrwaj swój pierwszy Krwawy Księżyc. Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych
Achievement Goblin Punter.png
Goblinator • "Odeprzyj goblińską inwazję, hordę nieokrzesanych, barbarzyńskich, spiczastouchych wojowników i czarowników cienistego płomienia."
Pokonaj Armię Goblinów po raz pierwszy. Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych
Achievement Walk the Plank.png
Nie dam się spiracić • "Odeprzyj inwazję piratów, grupy morskich szabrowników czyhających na twoje klejnoty... i życie!"
Pokonaj Inwazję Piratów po raz pierwszy. Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych
Achievement Do You Want to Slay a Snowman.png
Chcesz zabić bałwana? • "Odnieś zwycięstwo nad mroźnym legionem, wesołą grupą maniakalnych bałwanów-gangsterów."
Pokonaj Mroźny Legion po raz pierwszy. Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych
Achievement Kill the Sun.png
Zabić słońce • "Przetrwaj zaćmienie słońca – dzień ciemniejszy od nocy, kiedy słudzy grozy wychodzą na żer."
Achievement Baleful Harvest.png
Zgubne zbiory • "Osiągnij 15. falę dyniowego księżyca, podczas której zło czai się w jesiennych zbiorach."
Osiągnij 15. falę Dyniowego Księżyca. Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych
Achievement Ice Scream.png
Przełamywanie lodów • "Osiągnij 15. falę mroźnego księżyca, podczas której wesołe chwile szybko zamieniają się w szaleństwo."
Osiągnij 15. falę Mroźnego Księżyca. Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych
Achievement Tin-Foil Hatter.png
Ochronne czapki z folii aluminiowej • "Odeprzyj marsjańską inwazję, podczas której kosmici chcą wyprać ci mózg i wetknąć swoje sondy tam, gdzie nie trzeba."
Pokonaj Marsjańską Inwazję po raz pierwszy. Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych
Achievement Star Destroyer.png
Niszczyciel gwiazd • "Pokonaj cztery niebiańskie wieże księżyca."
Pokonaj wszystkie cztery niebiańskie filary. Edycje na PC, konsolach i urządzeniach mobilnych

  • PC 1.3.0.1: Dodano wydarzenia Marsjańskie Szaleństwo, Deszcz Szlamu, oraz Księżycowe Wydarzenia. Wydarzenia inwazji mają teraz pasek postępu, który pokazuje, jak postęp gracza w danym wydarzeniu.
  • PC 1.2.4: Naprawiono błąd, który powodował, że częstotliwość pojawiania się pod ziemią wzrastała, gdy miało miejsce wydarzenie księżycowe. Przedmioty do przywołania inwazji nie będą już zużywane, jeśli nie nastąpi inwazja przy ich użyciu.
  • PC 1.2.3: Inwazja może teraz powodować pojawienie się przeciwników w pobliżu przyjaznych NPC, a nie tylko na środku świata.
  • PC 1.2: Dodano wydarzenia Zaćmienie Słońca, Deszcz oraz Inwazja Piratów.
  • PC 1.1.1: Dodano wydarzenie Mroźny Legion.
  • Switch 1.0.711.6: Wprowadzono Armia Goblinów, Krwawy Księżyc, Mroźny Legion, Zaćmienie Słońca, Deszcz, Inwazja Piratów, Marsjańskie Szaleństwo, Deszcz Szlamu, oraz Księżycowe Wydarzenia.
  • Premiera na 3DS: Wprowadzono Armia Goblinów, Krwawy Księżyc, Mroźny Legion, Zaćmienie Słońca, Deszcz, Inwazja Piratów, oraz Dyniowy Księżyc.