Terraria Wiki
Advertisement
Terraria Wiki
1 453
páginas

Cristal da Vida
  • sprite do item Cristal da Vidasprite antigo do item Cristal da Vida
  • Cristal da Vida (colocado)
Stack digit 9.pngStack digit 9.png
Atributos
Tipo
Colocável✔️ (2 de longura × 2 de altura)
Recupera vida20
Vel. de uso30 (Média)
DicaAumenta a vida máxima permanentemente em 20
Vender150
PesquisaRequer 10
Soltado por Soltado por
O item "Cristal da Vida" não é soltado por nenhuma entidade.
Não deve ser confundido com Coração.

Um Cristal da Vida é um item consumível que aumenta a capacidade da vida do jogador permanentemente em 20, adicionando um coração vermelho à barra de vida do jogador, e ao mesmo tempo restaurando 20 de vida.

Até 15 Cristais da Vida podem ser usados por jogador, aumentando a capacidade de vida em 300 (15 corações). Added to the 100 health new players begin with (5 hearts), a total of 400 health (20 hearts) can be achieved. Additional Life Crystals can no longer be used at that point, and attempting to do so will not consume the item.

Life Crystals can be found naturally placed in any area in the Underground layer and below, though they are fairly uncommon. They cannot be found in the The Underworld or the Dungeon, unless on Versão para Console old-gen Console old-gen. They also have 6.67*1/15 (6.67%) chance to drop from a Golden or Titanium Crate.

After a world converts to Hardmode, and after the 400 health maximum is reached from consuming Life Crystals, Life Fruits can then be used to increase health capacity further, to a maximum of 500 (20 Life Fruits).

Life Crystals used
None:
(100 health)
PlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.png
1 used:
(120 health)
PlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.png
15 used:
(400 health)
PlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.pngPlayerHeart.png

Two Life Crystals found in close proximity in a Glowing Mushroom biome.

Crafting[]

Used in[]

Lanterna do CoraçãoLanterna do CoraçãoÀ mão
Colar do PânicoColar do Pânico (Versão para Computador)Oficina do InventorOficina do Inventor e Névoa de Ectoplasma
total: 2 row(s)

Notes[]

  • The maximum number of Life Crystals that can generate is 100 on a small world, 230 on a medium world, and 403 on a large world.[1] Occasionally, a Life Crystal will fail to generate causing there to be slightly fewer than the maximum number in the world, but the total will not exceed these numbers.
  • The Life Crystal is not a healing potion in the traditional sense. It only restores health when used if below 400 maximum health.
  • There are certain maximum health thresholds for specific events to occur. See Health § Notes for details.

Achievements[]

Achievement Heart Breaker.png
Arrasa-Corações • Descubra e destrua seu primeiro coração de cristal subterrâneo.
Descubra e quebre um Cristal da Vida.

Tips[]

  • Life Crystals acquired after reaching 400 health can be sold for coins, or used to craft Heart Lanterns.
  • An easy way to find Life Crystals is by using a Spelunker Potion, as they are highlighted by the Spelunker buff.
  • The Underground Jungle is a good place to look for Life Crystals, due to the large amounts of open space. The Ice biome or a Glowing Mushroom biome may be a less dangerous alternative.

Trivia[]

  • Life Crystals can be considered the health counterpart to Mana Crystals.
  • Life Crystals are one of the few tiles which still obviously borrow from the Stone Block sprite, even in the final game version. Other blocks which did this, such as Ebonstone/Pearlstone prior to 1.2 or all original ores prior to 1.3.0.1, eventually had their sprites revamped.

History[]

  • Desktop 1.4.1: Now used to craft the Panic Necklace.
  • Desktop 1.4.0.1: Now has a 6.67*1/15 (6.67%) chance to be found in Golden Crates and Titanium Crates when fishing.
  • Desktop 1.3.1: Sprite updated.
  • Desktop 1.2.3:
    • Fixed bug where Life Crystals could spawn in non-solid areas.
    • Life Crystals no longer spawn in the Dungeon or Underworld.
  • Desktop 1.2.0.2: Can no longer spawn on Thin Ice.
  • Desktop 1.2: No longer requires a hammer to harvest (requires pickaxe instead).
  • Desktop 1.1: Now sells for 150.
  • Desktop-Release: Introduced.
  • Console-Release: Introduced.
  • Mobile 1.2.6508: Due to the addition of Life Fruits, hearts are now all red; from 220 health and onward, hearts are smaller like the other versions, and gold hearts represent Life Fruit.
  • Mobile 1.1.5536: Can now be used up to 400 HP, instead of the former 200 HP. From 220 health and onward, hearts are represented by a gold layer on top of existing hearts (as if the player had used Life Fruits).
  • Mobile-Release: Introduced.
  • 3DS-Release: Introduced.

References[]

  1. Informação obtida do código fonte da Versão para Computador Computador 1.4.1.2, method GenerateWorld() in Terraria.WorldGen.cs. Podem existir imprecisões, já que a versão atual da Versão para Computador Versão para Computador é 1.4.3.2.
Advertisement