Terraria Wiki
Advertisement
Terraria Wiki
1 512
páginas

Espada Encantada
  • sprite do item Espada Encantadasprite antigo do item Espada Encantada
Ataque automático
Stack digit 1.png
Atributos
Tipo
Dano23 / 24 (Físico)
Recuo4,25 (Médio)
5,25 (Médio)
Chance de
ataque crítico
4%
Vel. de uso21 (Alta)
18 (Muito alta)
Velocidade9,5
DicaAtira um feixe de espada encantado
Vender3
PesquisaRequer 1
Projétil criado
  • Feixe Encantado
    Feixe Encantado
Sword in Stone
Background Objects
Enchanted Sword comparison.png
A junk (left) and enchanted (right) sword in stone. Only the right one has a chance to drop the Enchanted Sword.
Este artigo é sobre o item. Para o inimigo do mesmo nome, veja Espada Encantada (NPC).

Animação da Espada Encantada.

A player standing by an enchanted sword in stone background object in the Enchanted Sword Shrine.

A Espada Encantada ("Enchanted Sword (item)" em inglês) é uma espada do Pré-Modo Difícil com... um projetil automatico. Quando você ataca, ela atira um projetil com formato de uma espada que não consome munição ou mana. A espada e o projetil, podem exceder o limite de seus efeitos, assim fazendo o ataque pegar ligeiramente mais longe do que realmente o range da espada condiz. O projétil pode ser atirado a cada 1-2 segundos e é dissipado quando algum inimigo ou algum bloco é atingido.

A Espada Encantada pode ser obtida destruindo uma "espada encantada na pedra", um objeto de plano de fundo, que pode ser achado em localizações aleatórias em baixo da terra e em um Santuário da Espada Encantada . Destruindo o objeto de fundo, tem uma chance de 98% de dropar a espada.

O seu melhor modificador é Lendário.

Criação[]

Usada em[]

ZêniteZêniteBigorna de MithrilBigorna de Mithril
ou
Bigorna de OricalcoBigorna de Oricalco
total: 1 row(s)

Notas[]

  • As with all projectile swords, a small particle effect and the sound for restoring mana will notify the player when the sword beam's cooldown is over and it is ready to fire again.
  • There is a small possibility that a world does not contain any Enchanted Sword Shrines. In this case, the player has to fish for Golden or Titanium Crates to obtain an Enchanted Sword.
  • The "fake" or "junk" background object will never be found in Enchanted Sword Shrines (only the real enchanted sword in stone background object which drops an Enchanted Sword or Terragrim), although it can still be generated in other random locations underground.

Dicas[]

  • If found early on, the Enchanted Sword can be a powerful early-game weapon, outclassing many pre-Hardmode melee weapons due to its decent damage and projectile.
  • When attempting to acquire an Enchanted Sword for the Zênite, it is more efficient to create a new world and loot its Enchanted Sword Shrines than fish for crates.
    • One can also use World Seeds to guarantee finding an Enchanted Sword Shrine, just make sure their game version is the same as the version the seed was created in.

Curiosidades[]

  • The concept of a sword being stuck in stone originates from the 12th- or 13th-century poem Merlin by Robert de Boron, in which King Arthur was the only person able to pull a sword from its resting place in a stone. Similar themes have since appeared in other media. The action-adventure video game franchise The Legend of Zelda features a sword that must be pulled from a pedestal, and one real sword to find amongst fakes.
  • It can be considered a counterpart to the Enchanted Boomerang.
  • There is an extra space at the end of the word sword in the inventory name.

Histórico[]

  • Computador 1.4.0.1:
    • Sprite atualizado.
    • Agora usada para criar a Zênite.
    • Dano reduzido de 24 para 23.
    • Tempo de uso aumentado de 18 para 21.
    • Recuo reduzido de 5.25 para 4.25.
  • Computador 1.3.0.1:
    • Added auto-swing, buffed stats.
    • Now can be found within its own unique mini-biome (previously only found in random nondescript locations).

Referências[]

Predefinição:Projectile melee weapons

Advertisement