Terraria Wiki
Advertisement
Terraria Wiki
1 237
páginas
See also: Crafting 101.

Uma Estação de Artesanato permite aos jogadores criar vários itens. Entrar na tela inventário exibe a "janela Crafting" no canto inferior esquerdo, e quando o jogador está perto de uma ou mais Estações de Crafting e possui os ingredientes de crafting corretos, a barra é expandida com opções de itens adicionais.

Quase todas as estações de artesanato são móveis. Existem atualmente 44 estações de artesanato no total.

Basico[]

Pré-Hardmode[]

Estação Descrição
By Hand Items that appear in the crafting menu even when no crafting station is nearby are considered crafted "by hand".
Bancada de TrabalhoBancada de Trabalho Crafts basic Furniture and building materials. Also crafts some early Wooden weapons and Armor.
FornalhaFornalha
Forja do InfernoForja do Inferno
Crafts Bars from raw mined Ore, as well as some building materials, like Bricks. Also crafts Glass and some Glass items. The Hellforge is an upgraded version that adds the ability to craft Hellstone Bars.
Bigorna de FerroBigorna de Ferro
Bigorna de ChumboBigorna de Chumbo
Crafts Tools, Weapons, and Armor. Also some furniture and other items. Iron and Lead Anvils are functionally identical.
Garrafa ColocadaGarrafa Colocada
Mesa do AlquimistaMesa do Alquimista
Crafts Potions. A Bottle, Pink Vase, Mug, or any Cup variant will function as this crafting station, as long as they are placed, which requires a flat Furniture item: a Platform, Table, Workbench, Dresser, Piano, Bookcase, or Tinkerer's Workshop. The Alchemy Table is an upgraded version that offers a 33% (1/3) chance of not consuming a particular crafting ingredient.
PiaPia Crafts items that otherwise require Water nearby.
SerrariaSerraria Crafts additional Furniture. Also crafts the Loom crafting station.
TearTear Crafts Silk from Cobwebs, and some Silk vanity items.
Any Table.gifMesa e CadeiraMesa e Cadeira Any Table and Chair placed next to each other functions as a station solely for crafting Watches. Only the chair needs to be within crafting range.
Any Work Bench.gifWork Bench and ChairWork Bench and Chair Any Work Bench and Chair placed near to each other functions as a station for crafting Goggles and Sunglasses. Both chair and work bench need to be within crafting range but do not need to be beside each other.
PanelaPanela
CaldeirãoCaldeirão
Crafts Food items. The Cauldron is functionally identical, though visually Halloween-themed.
Oficina do InventorOficina do Inventor Combines Accessory items together into new compact Accessories with combined functionality.
Estação de ImpregnaçãoEstação de Impregnação Crafts Flasks.
Máquina de TinturasMáquina de Tinturas Crafts Dyes and Paints.
Bancada de Trabalho PesadaBancada de Trabalho Pesada Crafts Statues and several multiplayer, decorative, and alternative items like Trapped Chests, Cracked Dungeon Bricks, the Tall Gate, Gem Locks, and Gemstone Blocks.
Altar DemoníacoAltar Demoníaco
Altar de CarmesimAltar de Carmesim
Crafts some Boss-summoning items, as well as the Night's Edge Pre-Hardmode sword. The Demon and Crimson Altars are functionally identical. These stations are unique in that they are not placed by the player, but instead generate on world creation in Corruption/Crimson areas respectively, as well as sporadically around the border between Surface and Underground.

Modo Difícil[]

Station Description
Bigorna de MithrilBigorna de Mithril
Bigorna de OricalcoBigorna de Oricalco
Upgraded Iron Anvil/Lead Anvil, adding the ability to craft many Modo Difícil weapons, armor, and other items.
Forja de AdamantinaForja de Adamantina
Forja de TitânioForja de Titânio
Upgraded Hellforge, adding the ability to craft Bars out of late-Hardmode Ores: Adamantite Ore, Titanium Ore, and Chlorophyte Ore. Can also craft crystal blocks.
EstanteEstante The Bookcase can be crafted or found in Pre-Hardmode, but as a crafting station it is only for Hardmode Magic Weapons.
Bola de CristalBola de Cristal Crafts Endless Quiver and Endless Musket Pouch, in addition to visual effect items like animated blocks, droppers, Living Fire Blocks. Waterfall Blocks, Lavafall Blocks, and Honeyfall Blocks require their respective liquids to also be nearby.
Martelo AutomáticoMartelo Automático Crafts Shroomite Bars.
Manipulador AntigoManipulador Antigo Crafts a variety of end-game items from Lunar Fragments and Luminite.

Especializado[]

These have limited crafting use and only craft a couple of arguably non-essential items.

Pre-Hardmode
Station Description
BarricaBarrica Solely crafts Ale.
BuleBule Solely crafts Teacups.
Madeira vivaMadeira viva Versão para 3DS Solely crafts Living Wood Walls.
Hardmode
Station Description
Misturador AutomáticoMisturador Automático Solely crafts Asphalt Blocks.
Moedor de CarneMoedor de Carne Solely crafts Flesh Blocks and Lesion Blocks.

Móveis temáticos[]

The following crafting stations are used to craft themed versions of various furniture items.

Pre-Hardmode
Station Furniture Theme
Soldador de OssoSoldador de Osso Bone
Fornalha para VidroFornalha para Vidro Glass [1]
Distribuidor de MelDistribuidor de Mel Honey
Máquina de GeloMáquina de Gelo Ice
Sala de EstarSala de Estar Living Tree
Moinho CelesteMoinho Celeste Sky [2]
SolidificadorSolidificador Slime [3]
Modo Difícil
Station Furniture Theme
Câmara do ApodrecimentoCâmara do Apodrecimento Corruption (Lesion)
Máquina de Clonagem de CarneMáquina de Clonagem de Carne Crimson (Flesh)
Caldeira SteampunkCaldeira Steampunk Steampunk
Fornalha de LaghartoFornalha de Lagharto Jungle Temple
  1. The Glass Kiln also functions as a plain Furnace
  2. The Sky Mill also crafts Rain Clouds and Snow Clouds
  3. The Solidifier also crafts Frozen and Pink Slime Blocks

Líquidos[]

Alguns itens exigem que você fique perto de líquidos para aparecer no menu de elaboração.

Os líquidos também produzem blocos únicos quando colidem uns com os outros ( Água + Lava = ObsidianaObsidiana, Água + Mel = Bloco de MelBloco de Mel, Lava + Mel = Bloco de Mel TorradoBloco de Mel Torrado ).

Liquid Description
ÁguaÁgua Crafts Bottled Water and Mud Blocks. Also crafts Waterfall Blocks and Rain Clouds when a Crystal Ball and a Sky Mill are nearby, respectively.
LavaLava Crafts Lavafall Blocks when a Crystal Ball is nearby.
MelMel Crafts Bottled Honey. Also crafts Honeyfall Blocks when a Crystal Ball is nearby.

Biomas[]

  • Cronstruindo Snow Clouds requer que o jogador esteja no Snow bioome (um Sky Mill também é necessário).
  • Estar em um Cemitério é necessário para criar vários itens (outras estações de artesanato também são necessárias, consulte Ecto Mist para obter detalhes).

Outros[]

Estes não usam o menu de elaboração, mas produzem itens de maneiras únicas.

Station Description
FogueiraFogueira The player holds a Marshmallow on a Stick near the fire to turn it into a Cooked Marshmallow.
ExtratorExtrator Silt, Slush and Desert Fossil blocks are placed on the Extractinator, which causes it to drop coins, random ores, and gems.

Alcance da estação de artesanato[]

  • O jogador pode chegar a qualquer estação de artesanato dentro de ~ 3 blocos à sua esquerda ou direita, 3 blocos abaixo deles, ou os 3 blocos da altura de seu personagem. Isso dá um alcance total de ~ 8 por 6 blocos centralizados abaixo do jogador. Isso é mais curto do que o alcance do jogador para ferramentas ou baús de ~ 10 por 9 centralizados no jogador.
  • Ao contrário do alcance do item do jogador, o alcance de fabricação não pode ser estendido por itens como Architect Gizmo Pack ou Extendo Grip.
  • O alcance de criação do jogador não é um número inteiro. Se pressionarem contra uma parede, podem chegar a uma estação de artesanato a 4 quarteirões de distância, mas eles nunca serão capazes de chegar a 2 estações de artesanato a 4 quarteirões de cada lado. Isso pode ser facilmente testado bloqueando o jogador em um espaço amplo com 2 estações de artesanato a 4 quarteirões de cada lado delas; eles só serão capazes de chegar a 1 estação de artesanato por vez. Similarmente, o alcance do item do jogador se estenderá a 5 blocos se pressionado contra uma parede. Curiosamente, o jogador tem que estar mais perto da parede para estender o alcance do item em comparação com o alcance de fabricação.

Conquista[]

Achievement Crafty.png
Astuto • “Usou todas as estações de criação”
Use cada Estação de Criação pelo menos uma vez.
Achievement Benched.png
No Banco • Crie sua primeira bancada.
Crie a sua primeira Bancada de Trabalho.

Progressão básica[]

Esta lista mostra a ordem geral que um novo jogador provavelmente precisará seguir para obter as estações de artesanato básicas. Esta lista cobre apenas estações para ferramentas essenciais e avanço do jogo. Outros podem ser obtidos em ordens mais variadas.

Hardmode[]

  • Mythril Anvil/Orichalcum Anvil: crafted at the Iron/Lead Anvil from Mythril Bars/Orichalcum Bars
  • Adamantite Forge/Titanium Forge: crafted at Mythril/Orichalcum Anvil from a Hellforge and Adamantite Ore/Titanium Ore.
  • Ancient Manipulator: dropped by Lunatic Cultist

Histórico[]

  • Desktop 1.4.0.1: Added Decay Chamber.
  • Desktop 1.3.0.1:
    • Added Alchemy Table and Ancient Manipulator.
    • You can now craft items from a chest while it is open without having to place its contents in the player inventory beforehand.
    • Now shows all possible craftings when you click on the "Crafting window" icon.
  • Desktop 1.2.3: Added 8 new crafting stations.
  • Desktop 1.2: There are several new crafting stations.
  • Desktop-Release: Introduced.
  • Console-Release: Introduced.
  • Mobile-Release: Introduced.
  • 3DS-Release: Introduced.
Advertisement