Terraria Wiki
Advertisement
Terraria Wiki
1 228
páginas

BiomeBannerFloatingIsland.png

Ilhas Flutuantes e Lagos Flutuantes são estruturas geradas geralmente muito acima da terra e podem ser encontradas por todo o caminho até o Espaço. A localização delas as faz suscetíveis a Harpias no Pré-Modo Difícil e Serpes e Arqui-serpe no Modo Difícil. Por estarem muito altas, os jogadores quase sempre experienciam gravidade reduzida quando explorando-as. As duas são similares no tamanho e no formato, e as duas ficam em cima de blocos de Nuvem e Nuvem de Chuva com o plano de fundo de Paredes de Nuvens.

Ilha Flutuante[]

Uma ilha flutuante típica

Uma Ilha Flutuante contém um pedaço de terra de floresta isolado e uma estrutura que se parece com uma casa. Cada mundo conterá pelo menos uma Ilha Flutuante, até um máximo de sete em mundos grandes.

Duas Ilhas Flutuantes muito próximas uma da outra

Uma Ilha Flutuante geralmente conterá uma estrutura construída de Bloco de Placa Solar, Parede de Discos e Parede de Vidro.Ela sempre conterá exatamente um Baú Celeste além de outros móveis Celestes aleatórios. Cada Baú Celeste contém um de 3 itens raros (a Ferradura da Sorte, Fúria das Estrelas ou Balão Vermelho Brilhante), tem 33.33*1/3 (33.33%) de chance de conter um Moinho Celeste, e contém outros tesouros de Baús da superfície típicos. Itens únicos são escolhidos aleatoriamente, com a restrição que todos os quatro itens únicos devem ser gerados pelo menos uma vez antes que itens verdadeiramente únicos sejam gerados em quaisquer Ilhas restantes.

Tamanho do mapa Máximo de Ilhas Altura aproximada
Pequeno 3 250 - 600 ft. (125 - 300 peças)
Médio 5 450 - 800 ft (225 - 400 peças)
Grande 7 650 - 1200 ft. (325 - 600 peças)

Conteúdo[]

Personagens
Tesouros únicos
Da estrutura:
Do terreno:
  • NuvemNuvem
  • Nuvem de ChuvaNuvem de Chuva
  • Bloco de Placa SolarBloco de Placa Solar
  • Parede de NuvensParede de Nuvens
  • Parede de DiscosParede de Discos
  • Parede de VidroParede de Vidro
Espólios únicos
De Serpes:
Da pesca:
  • CastanhetaCastanheta
  • Caixote do CéuCaixote do Céu
  • Caixote AzureCaixote Azure(Modo Difícil only)
À venda
Do Pintor:
  • Um Lugar Acima das NuvensUm Lugar Acima das Nuvens
  • O Guardião do CéuO Guardião do Céu(somente Modo Difícil)

Lago Flutuante[]

Versão para ComputadorVersão para ConsoleVersão para CelularVersão para Switcha versão usada pelo tModLoader
Conteúdo exclusivo para Computador/Console/Celular/Switch/tModLoader: Estas informações desta seção se aplicam somente às versões para Computador, Console, Celular, Switch e tModLoader do Terraria.

A typical Floating Lake.

Lagos flutuantes consistem de nada mais que um grande corpo d'água, adequado para pescar. Há relativamente poucos em um mundo. Diferente de Ilhas Flutuantes, eles não têm estruturas de Blocos de Placa Solar nem seus conteúdos. Algumas pescas exclusivas podem ser encontradas lá, como a Castanheta, Caixotes do Céu/Caixotes Azure e alguns peixes de missão incluindo o Peixe-nuvem exclusivo para o céu.

Lagos Flutuantes podem raramente conter Baús d'água.

Tamanho do Mapa Número máx. de lagos Altura aproximada
Pequeno 1 250–600 pés (125–300 peças)
Média 2 450–800 pés (225–400 peças)
Grande 3 650–1200 pés (325–600 peças)

Notes[]

A corrupted Floating Island.

  • Floating Islands are randomly generated somewhere in the upper sixth of the map.
  • Upon entering Modo Difícil, Floating Islands can become Corrupted, Crimsoned, or Hallowed if they fall within the path of the initial transformation.
  • The structures found on some Floating Islands can usually become valid houses for NPCs once a light source is added.
  • Meteors may sometimes impact Floating Islands.
  • Floating Lake are not counted against the spawn limit for Floating Islands, e.g. there can be 5 Floating Islands on a medium-sized world and still more than one Floating Lake in addition.
    • However Floating lakes can only spawn if every Floating Island has spawned, so if you have at least one Floating Lake in your world, you have 3/5/6 Floating Island in your Small/Medium/Large world. (but they can still be outside of the world accessible area)
  • In uncommon occasions, a Floating Island does not contain a house-room, and therefore no chest. Sometimes, a house-room exists but there is no chest present.
  • There is an extremely low chance that a world's spawn point may be located on a floating island.

Achievement[]

Achievement Is This Heaven.png
Is This Heaven? • “You have found a floating island!”
Descubra a sua primeira Ilha Flutuante.

Tips[]

  • To protect any Floating Islands or Floating Lakes from meteors, place any chest 25 blocks from either edge of the island.
  • There are numerous methods to locate Floating Islands:
    • Gravitation Potions (or the Globo da Gravidade) facilitate unrestrained movement in the air, without requiring access to flying accessories.
    • Using a Depth Meter, build a staircase or rope line up to the height where Floating Islands usually spawn. Build a sky bridge to either side until finding an Island. Common blocks like Dirt, Stone, or Hay can be used for the sky bridge.
    • Use a long-range weapon with a ricocheting projectile, such as a gun with Meteor Shots. The projectile's return will signify a landmass above.
    • Use a bow to shoot straight upwards with a high-velocity arrow. If only some of the arrows return, that signifies that some have hit a solid landmass. This only works on small worlds due to the height of the Islands in larger worlds.
    • Using Water Bolt, shoot up and wait. If it returns then there's a Floating Island right above you.
    • Floating Islands will catch Fallen Stars. Areas on the surface in which Fallen Stars rarely or never fall may have a Floating Island above.
    • Create a Hardcore character, die, and become a Ghost, and then fly around to look for an Island.
    • Another good, yet tricky method is to summon the Eye of Cthulhu at a spot on the map where a floating island might be, then activate the slimy saddle mount and start jumping onto the Eye of Cthulhu with the mount, making you fly up into the air endlessly until you find a floating island. However, it is recommended to get a Lucky Horseshoe, because fall damage at that height might kill you.
    • If the Golfer NPC has been acquired, using a tee and a Golf Ball and hitting the ball upwards with an Iron or a Wedge can reveal floating islands as the camera travels with the ball.
    • Using a Snake Charmer's Flute, found in sandstone chests in the Underground Desert or in Oasis/Mirage Crate by fishing in Oasis is a simple method to get to high elevations at the low cost of some platforms to place down at the top. However, this can be dangerous if a Harpy pushes you off, and you don't have an umbrella
    • Occasionally, Floating Islands spawn low enough to open up other methods of locating them:
      • The waterfalls flowing from the Island may be seen when flying.
      • Dungeons and Living Trees may be high enough to already see the lower part of the Island when standing atop them

Trivia[]

A Floating Island prior to 1.2, which revamped Floating Islands.

  • Floating Islands were originally made out of Dirt and Stone Blocks. The house was either made of Gold, Silver or Copper Bricks with a single chest inside, causing it to somewhat resemble a Shrine. Grass vines hanging below the island could be used to locate it as projectiles would make noise when destroying them. The chests used to be locked and had to be opened with Golden Keys from the Dungeon.

History[]

  • Computador 1.2: Baús não requerem mais chaves e ilhas foram renovadas.
  • Computador 1.0.6: Baús de Ouro foram substituídos por baús trancados are now replaced with locked chests.

References[]

Advertisement