Terraria Wiki

Miss the old Hydra Skin? Try out our Hydralize gadget! Visit the preferences page while logged in and turn on the gadget.

READ MORE

Terraria Wiki
Advertisement

Bosslar, oyunculara ciddi meydan okumalar sunan saldırgan ve dayanıklı düşmanlardır. Bir boss'u yenmek oyunun ilerleyişini sağlamak için kullanışlı ve çoğu zaman gerekli bir fiildir. Her boss'un kendine özgü bir çağrılma yolu vardır. Çoğu boss, kendilerine ait çağırma eşyaları ile çağrılır. Geri kalan bosslar ise oyuncunun çevresi ile belli bir etkileşimi sonucunda çağrılır. Bosslar çağrılma kondisyonlarına sahiptir. Örneğin Cthulhu'nun Gözü sadece gece vakti çağrılabilir. Olay bossları sadece kendilerine ait olaylarda ortaya çıkar ve olay sona erdiğinde kaybolurlar. Mini-bosslar da aynı şekilde kendilerine ait olaylarda ortaya çıkar. Mini-bossların zorluk seviyesi çoğu normal boss ile aynı seviyededir ve canları 1,000 ila 145,000 arasında değişir.

Çoğu boss ve mini-boss blokların içinden geçebilir. Kral Balçık, Kraliçe Balçık, Lepus, Nankör Turkor'un bedeni ve Uçan Hollandalı bazı istisnalardır.

Olay boss'u olmayan, Deli Tarikatçı hariç tüm bosslar Durum Mesajları'na sahiptir. Durum Mesajları boss doğarken veya halihazırda doğmuş iken gözükürler. Bosslar doğduğunda onlara ait tema müzikleri çalmaya başlar. Olaylar sırasında doğan bosslar ve mini-bosslar özel Durum Mesajları'na sahip değillerdir ve birkaç kez doğabilirler. Balkabağı Ay, Ayaz Ay ve Eski Olan'ın Ordusu gibi düşman dalgalarına sahip olaylarda her dalganın başında ortaya çıkan durum mesajları herhangi bir boss veya mini-boss'un gelip gelmediğine dair bilgi verir. Olay boss'u olmayan bossların yenilgileri bazı özel ödüller ve bir kutlama mesajı ile son bulur.

Masaüstü versiyonu Masaüstü versiyonu, Console version Console version, Mobile version Mobile version, Switch version Switch version, and tModLoader version tModLoader version versiyonunda bosslar, Küçük Harita'da her biri kendilerine ait simgeler ile belirir. Masaüstü versiyonu Masaüstü versiyonu, Console version Console version, and Mobile version Mobile version versiyonunda her bir boss'un kendisine ait boss can çubuğu ekranda belirir (birden fazla boss bulunması durumunda en son saldırılan boss'un can çubuğu gösterilir).

  • Template:Eski konsol versiyonunda bosslar, düşmanları belirten mor bir baloncuk şeklinde belirir.

Zor Mod Öncesindeki Bosslar[]

Bu bosslar oyuncunun karşılaşabileceği ilk bosslardır. Bu bossları yenmek genellikle oyuncuya oyunda ilerlemesi için gerekli malzeme ve eşyalar verir. 7 zor mod öncesi boss'tan 6 tanesi aynı dünya içinde çağrılabilir (Oyuncunun yapay bir kötüyü dünyaya koymadığı durumda). Bunun nedeni Dünyalar Yiyen'in Bozulma içeren dünyalara, Cthulhu'nun Beyni'nin ise Kızıllaşma içeren dünyalara özgü olmasıdır.

1.4.0.1 versiyonu ile beraber Orman Büyücüsü'nün karşıt kötüye ait tohumları satması oyuncunun aynı dünyada bütün bossları yenebilmesine olanak sağlar.

{{/box |name=King Slime |summoned=Slime TacıSlime Tacı ile çağrılır | Kral Balçık 2,000 / 2,800 / 3,570 cana sahip, devasa mavi renkli bir slime'dır. Kral Balçık Slime Tacı ile veya Slime Yağmuru sırasında 150 (Halihazırda yenilmiş ise 75) öldürme yolu ile çağrılabilir. Nadiren dünyanın dış bölgelerinde kendiliğinden ortaya çıkabilir. Kral Balçık bir Su Mumu'nun yanında iken veya Savaş İksiri'nin etkisi altındayken daha yüksek bir kendiliğinden ortaya çıkma yüzdesine sahiptir.

Masaüstü versiyonu Masaüstü, Console version Console, Mobile version Mobile, Switch version Switch, and tModLoader version tModLoader versiyonlarında Kral Balçık bir yerde takılı kaldığında veya oyuncudan çok uzaklaştığında oyuncuya ışınlanabilir.

Kral Balçık, Expert Mode haricinde oyunculara oyunu ciddi anlamda iyileştiren eşyalara ulaşım şansı sağlamaz. Bunun dışında oyuncuya bir altın para, Ninja kıyafetleri'nden bir veya iki parça ve bir slime temalı eşya düşürür.

Kral Balçık, Expert Mode'da (ve Master Mode'da) Dikenli Orman Slime'ı ve [[Dikenli Buz Slime'ı]'na benzer Dikenli Slime'lar çağırabilir. }}

Advertisement